Thursday, May 22, 2008

sEngaL + buDuH

smlm aku agk bz. pg g jumpe d0c gg. xde ap0imen p0n, sj nk g jumpe be4 masuk usim an..s0, ble da xde ap0imen, aku kene tggu dlm sejam r. nh mmg sengal. dh laa pg2 bute. sejuk d0k bwh kipas. ngant0k. cilakak punye klinik. then aku g anta bj dnkn d0nut [lmbt gle aku anta, da nk dkt sebln aku benti br nk anta]..seb bek dpk blik aku nyer rm 100.pastu aku g bank, bkak akaun wadiah kt bnk islam, byr yuran pndftaran usim..msukkn gaji bln 4 aku dlm akaun br,buat kad bnk islam. huh. sgt penat. smpi umh tyme zuhur. solat. mkn. lepak2 tgk tb..guling3 ats katel, da petang. tga sy0k2 tgk tb, dlm pkul 5 cmtu f0n umah bunyik. dlm ati da laa mls bgn an tga baring tgk tb. sape plak xde keje pth2 nh. aku agkt f0n tu, dgn f0rmal nye...bulih sy brckp dgn noor aiman?. aku p0n jwb r cm skema. tp aku ragu2 sbb his voice nh cm familiar gler. setan mane lak nk kenekn aku nh. nk kene terajang nh. yelaaa, die tnye aku lepasan spm ke..dpt bape,xapply jpa or mara ke..adik bradik bape org. igt nk mencarut gk r..haish. xle jd nh. then br die ckp nama die n dr mana. die mrepek2 . pastu die ckp aku kene dtg kt bndr unvrct tknol0g, mantin,NS pd 24 mei, sbti nh k0l 930 pg utk sesi temuduga program ipta luar negara yg dtaja penuh oleh mara. mende nh kt lint0n college. pr0gram die BTEC-HND, UK utk 3 taun, yg diiktiraf 0leh jpa dll dpt 535.50 sebulan. dpt dskaun yuran,penginapan apatmen n tenet percume f0r 3 years ! [msti k0rang dga cm gah gle an ?] aku mule2 dga p0n tergamam. cm xcaye jer??bt0i ke...then aku p0n bkn phm pe mende BTEC-HND uh..then die mnx no f0n aku, nnti die anta sms. aku p0n bg jelaa..adelaa dlm bape minit dpt msg uh,suro bw mcm2 dokumen tuk intebiu tu nnti, kene dtg dgn parents skali sbb ade tklimt. ptg tu aku tnjuk msg tu kt ayh aku, die ckp juz ign0re it. aku p0n diam. mk aku blik keje lewat, then die tga rest smbil tgk brite, aku tnjuk msg tu, mk aku sr0n0k..hoho. die ckp pgilaa..ha???g intebiu?xmo laa..die ckp bi0tek nh bgs laa..nh msti pr0gram twin sharing dgn unvrct luar negara,die kate pgilaa....aku p0n cm br taw r bi0tek rupenye..tp senanye cm aneh la mk aku nh cz smangat suro aku jd d0c, tp ble dpt mende alah nh, sur0 g lak?..aku msg tasnem,die ckp oklaa bi0tek, tp xkn nk ketepikan cte2 ingin menjadi se0rg d0c? hoi hoi. pening aku. aku msg pecal. die p0n galakkan aku pgi. tp yg meng0ng nye, asal lmbt sgt die nye twrn ek?pastu bg twrn nh lps aku da byr yuran usim..da bkk akaun,da bli bj utk 0rientasi..magkuk ! . tp aku mmg da decide xnk pgi ! sumpah xminat lgsung. mlm tuh aku isi b0rang usim uh bg lengkap. then pg td. be4 mk aku g keje, die nk bc blik msg tu.d0kumen pe utk intebiu n tklimat tu nnti. die nk g fot0stat penyata gaji laa..kwsp laaa..aku cm tr0s jd segar gle. . biar btol mama nh. smangat gle. aku p0n xpuas ati, pas sidai bj, then vacuum satu umah, aku cek r tenet psl lint0n k0lej nh. mule2 aku cek mara dlu, ade x nama lint0n k0lej nh under tajaan mara sbb pecal kate tkt die tpu aku. then mmg wujud lint0n k0lej nh. cek laman web die. ya allah !. BTEC-HND nh rupe2nye BSNES N TKNOLOGI EDUCATI0N COUNCIL OF HIGH NATIONAL DIPLOMA. sengal !!!!...meng0ng t0l. tgk r fees die an. mk o0o0ii! mant0p gler..huh. telan air liur aku. then aku cm nk tw gler aku further ape dlm pr0gram nh an...byk yg aku tgk engneerng laa. ade gk mende len. tp medic xde. tp yg bt0l2 under pr0gram yg aku tgk,,, mangement, accountacy, banking..engneerng. aiyah. aku xminat l0rh~ tp tgk die nye kampus. facilities. labs. mmg mewah laaa..selesa. then gtw la mama an, die kate nnti mlm kter bincang ag. ha? es0k da intebiu nye..kal0 nxt week xpela...ikotkn ati mmg xnk g, cz aku da mls nk pningkn pale pkr2 mende cmnh. igtkn dilema aku da xde pas pning pilih mtrx or usim.. s0, anyb0dy plss help me ! sh0uld i g0 tm0r0w?

4 comments:

Budak Kampung Kita said...

biasala la aiman awk kan dah nak dewasa. dewasa memerlukan satu kemantapan berfikir dikala berada dipersimpangan. so jgn pening rileks and cool je kalau susah sangat turutkan saja kata hati dan naluri awk tu.

A said...

xyah layan man.

bukan leh caya.

aku un dpt call dr org tu.

better kau masuk usim la,.

terjamin.

serius aku ckp.

GuGu said...

thx rizal n tn0e.
btw,aku xg p0n mende uh.

.nasyer. said...

pingu
altho aku terlmbt sket
just nk kate
u made the right decision for not going
aku pon dpt byk call camtu
xla byk
2 je senanye
but still
mende2 uh salu merepek jek
klau ade yg call ag
ckp je slh nombor
tu trick aku r
hehehe