Tuesday, October 5, 2010

7 tahun saya bercinta,akhirnya.......

kalau tgk tjuk ni, cm tjuk tuk karangan SPM yg jenis smbung cerita. alaaa...yang soklan favourite dak2 kalo soklan cmni kuar..* soklan favourite saya, xtaw korang semua..setiap kali exam tyme form 5 dulu, soklan cmni laa sy jwb. jarang saya jwb soklan fakta.sebab pling jelas sbb sy ni kurang membaca. surat khabar everyday pon saya x baca. kalo baca pon geledah balik kat rak tyme blik umah weekend. tu pon kalo rajin saya nk baca laaa. ari ni tetbe saya cm sgt-rndu-amat nk tulis karangan jenis cerita ni laaaa..dan kali ni saya yg tntukan tjuk dye sndri.."7 TAHUN SAYA BERCINTA,AKHIRNYA......."

............................................................................................


7 tahun saya bercinta, akhirnya saya brpisah jugak dengan braces yg melekat kt gg ni,, ye. saya pakai braces dh 7 tahun. kalau nk d ikutkan dh 7 tahun lebih. satu jangka masa yang sangat lama..ye. saya dah bkak braces saya.no more betty. no more gg besi. but, i'm proud to be one..kalau yg knl dgn sy sjk form 1>>sofwa, mus'ab,mujahid,anip..diorg sume sy knl ms form 1 tyme sy da berchenta dgn braces ni..to be precise, sy stat pki brces ni ms umur 12 tahun. btul2 baru abes UPSR.tahun 2002.hujung tahun,tyme pose. masih segar d ingatan. mama yg suruh pki ble nmpak gg sy da stat bertindih2..sy masih ingat lg ape dr. rasyidah ckp,,

> gg aiman ni bertindih je. tak ke depan pon. elok sket kalo pki braces ni..

tyme ni sy da mencebik..malasnye nk pki braces. sebenarnyer tak tahu menahu pon pe tu pendakap gg. yelaaa, tyme tu knk2 ribena lg. ikut jelaa pe mama ckp. mom's choice is da best. menangis ms cbut 4 ketul gg kekal. merana saya dkt 2 mggu mkn epal,bubur je lps cbut gg. melalak sy masa 2 jam menganga 1st tyme d pasang besi kt gg. ble pkir blik malu je nanges, tp sumpah sakit kot. hailaaaa...Dia je yg tahu tyme tu. 2mggu pertama pki braces,,mmg kurus keding sy, sakit every tyme mkn..jd senang cte. xya mkn. stat blik mkn bubur. smpi sy dmam truk sbb skit gg. lg merana ble form 1 masuk maahad kene duk ostel. sakit gg, nasi lak cm batu. mgkuk ayun btul..sabar..sabar... rutin sy sejak tu, every two months pegi dental ade apoimen,,setiap kali dye tukar besi, smggu jugk laa tahan sakit..every two months jugaklaaa abah setia teman pegi jumpa doktor. dari saya umur 12 thn, smpi umur 20 ni. sbb duk asrama n jauh laa kdg2 sy skip apoimen.bkn kdg2,,slalu jugklaa..mgkin tu slh satu sbb tempoh sy pki braces ni lama x mcm org laen. ble msuk SBPI rawang lg laa merana. dr umah je da dkt sejam. blik pulak once a month. kdg2 once in two months. ponteng apoimen lg. jauh kot. kesian abah jugak. brtmbah lg tempoh pki braces ni. kalau kt skola, nama2 gelaran betty..gg besi, pagar besi..GG. sy dh lali. mule2 bengang, lame2 tu dh bese. mulut org kte tak bole nk ttp kn. lantaklaa korang..kalau tyme raye lglaaa..evry year bnde yg sama d tnye,bnde yg sama jugklaaa sy jwb.

abg boy ( cousin ) >> bla nk bkak besi tu.
pak tam>> atam tgk tak bkak2 pon besi tu.
pak lang>>ble nk bkak?
saya>> be4 grad.

fauzan ( cousin ) >> fauzan yg pki lmbt ni pon da bkak. kak iman bila lg?
saya>> be4 kawen *ni da thp oren punye bosan ni.

tu yang saya jarang jumpa, bole kata sekali setaun jumpe diorg..yg sy hadap kt umah everyday tu lg laaa meyesakkn jiwa.

mama>> ble laaa nk bkak. gg tu ke dpn,ke blkg,ke dpn blkg. jarang, rapat balik. dh rapat, kang jarang balik.
saya>> mama kan yg suruh pki. rileklaaa.

abah>> suruh dy bkak cepat.
saya>> nti iman amek tukul besi ke ape cabut sndri * ni pon da thp strawberi punye busan.


7 tahun ulang alik kt klinik pergigian datuk keramat tu. tak payah cte laaa bape kali klinik tu renovate sepanjang 7 tahun. bape kali tukat receiptionist yg tercongok kt dpn klinik tu. doktor ortodontik yg every tyme cek gg ni pon bertukar2. dr rasyidah pindah klinik cahaya suria,dr Ng pencen n skg dr nisah.,kad apoimen pon tukar yang baru setiap kali koyak rabak..sadis bile pkir blik. tp yg best sebenarnye,,


> dh tak payah susahkan abah setiap kali apoimen kene bawak g klinik.
>dh tak payah nk pantang mkn sgt sbb tkut besi kt gg ni patah.
>dh tak payah nk jwb
soklan yg sama setiap kali bli rye.
>tak payah ponteng kls setiap kali ade apoimen.

>dah tak dga lg org pggl sy penguin bergigi besi. thx 4 dat nway.
> yg plg pnting SAYA AMAT GEMBIRA!



PS: doakn saya gumbira dgn gg 'baru' saya! ^^

4 comments:

~ZYX~ said...

akhirnya....tp da x cam gu yg dlu...hahaha..

GuGu said...

saya masih org yg sama. haha~

zT said...

hehe,, comel~~
lalala

gulakapas49 said...

saye suke la tengok awak pakai braces dulu
nmpk cute je.
sumpah ! tak hodoh langsung...

=P

newy, tahniah gu ! sekarang dah x chomel cam dulu...
tp chantek !
hehe