Wednesday, November 30, 2011

terasa nak meluahkan ketidakpuasan hati.

prinsip hidup saya mudah.pertama;diri sendiri buat salah,jangan rasa berat nak ucap kata maaf.ucapan maaf bukan bermakna ego diri tercalar,tapi lebih kepada menggambarkan diri sendiri sedar dan tahu bahawa semua orang buat salah,diri anda buat salah dan tiada siapa yang sempurna dimuka bumi milik Dia ini.kedua;walaupon orang tu,pada mulanya saya amat hormati,sangat2 saya hormati..tapi sekali dia buat saya rasa hilang hormat terhadapnya,,maaflah.

kalau setakat hendak menunjukkan belang konon2nya diri hero dengan bersikap 'protective' terhadap pasangan anda yang belum pon sah disisi agamaNya,dengan menghantar sistem pesanan ringkas terhadap orang lain dan menuduh semberono tanpa usul periksa,,kemudian di alam realiti menunjuk2 bahawa saya lah hero dan saya lah paling benar dan orang lain salah...tuuuiiiihhhh! pada saya orang macam ni lah sesuai digelar muka tembok paling tebal dalam dunia yang langsung tak bertamadun.sama2 lah kita ingat,kalau kau rasa 'dia' ada 'kau',kau jangan lupa aku yang teraniaya ini punya Dia.

oh.lagi satu. saya paling pelik orang yang begitu gah dan yakin menyebut pasal hak bla bla bla bla dosa bla bla bla bla tapi ketika dia sedang sibuk mengutarakan kesemua perkara tersebut,dia sedang melakukan dosa dan mencabuli hak orang lain.macam nak pegi dekat2 dan beritahu "pls,talk to my hand,i'm begging you oh my".

hukum alam ni senang,rasanya semua orang pernah dengar kan..buat baik berpada2,buat jahat jangan sekali. buat baik akan dibalas baik,buat jahat akan dibalas jahat.alaaaaa,remeh kan. sebab belum kene kat batang hidung sendiri. sama2 beringat laa kawan. Dia Maha Adil.

sejak dua menjak ni,hati rasa sakit,mata makin menyampah tengok benda2 yang kalau boleh nak get rid cepat2,tangan rasa ringan nak menampar orang. tapi diri cuba ditenangkan juga. nasib ada bola tampar sebagai penyelamat,boleh lah nak membayangkan apa yang patut ketika menampar bola. tak gitu? cuma haruslah buat pengorbanan terhadap nota2 yang diamanahkan,dari tulisan tangan ke 'tulisan' komputer.harap faham lah ye kawan2,jari jemari dan tangan makin membengkak untuk 2minggu ni.

ps:sori,terlebih emo pulak harini. peace no war
~

4 comments:

HuRuN AiN said...

banyak sabar gu :)~
orang yang sabar itu adalah org yang beruntung (Ali-Imran:200)

GuGu said...

Tq..insyaAllah.tu yg sdg diusahakan ni :)

bintul-bakr said...

gugu tomeyyyy..

i loike this "kalau kau rasa 'dia' ada 'kau',kau jangan lupa aku yang teraniaya ini punya Dia."

best nye ko dpt luahkan kat belog.huuu~sabar byk2 gugu syg :)

nedd said...

Sabar gu. Sabar. Sabar. Sabar.

*easier said than done?